Skip to main content
 
کارگاه ماشین سازی باسکار در دی ماه ۱۴۰۱ تحت پوشش مرکز آموزش عالی امام خمینی و باشگاه نو آفرینی توسکانو قرار گرفت و پس از استقرار و حمایت های مرکز و راهنمائی اساتید،شرکتی با عنوان باسار ماشین سازان نوین را تاسیس و به صورت عملی فعالیت خود را آغاز نمود.
باهم شرح فعالیت ۹ ماهه این شرکت را پس از استقرار در مرکز به صورت خلاصه بررسی می کنیم
۱_ ساخت ابزار برداشت گل های گیاهان دارویی مانند بابونه که کمک بسزایی در جمع آوری گلها در فصل برداشت برای فعالین این حوزه بود.
۲ _طراحی و ساخت اولین دستگاه بلندر تولید داروهای پروبیوتیک دامی با امکان تزریق همزمان مایع زیستی در حین عملیات تولید و ارسال به پارک علم و فن آوری مشهد.
۳_طراحی و ساخت اولین دستگاه اسیدی فایر تولید داروهای دامی که این تجهیزات پیش از این از کشور های آلمان ایتالیا و چین وارد ایران می شدند اما در مرکز امام حتی نازل های انژکتور اسید آن نیز کاملا بومی سازی شده و با موفقیت نصب گردید.
۴_طراحی و ساخت اجاق روستایی برای تولید انرژی پخت و پز ارزان و در دسترس که سوخت آن تنها سرشاخه های خشک و بلا استفاده می باشد.
۵_ طراحی و ساخت ابزار گل چین مخصوص گل های درشت دارویی مانند سرخار گل یا اکیناسه.
۶_طراحی و ساخت کانوایر کانتینیوس تمام برقی خشک کن گیاهان دارویی با دمای عملیاتی ۱۲۰ درجه سانتیگراد و سیستم سیرکولیشن.
۷_ طراحی و ساخت بخاری مادون قرمز عمودی جهت استفاده در گلخانه ها دامداری و مرغداری که بسیار کم مصرف و تنها با یک مشعل گازی اجاق صنعتی و بدون برق کار می کند.
پذیرش و چاپ دو مقاله علمی (کنگره بین المللی گیاهان دارویی مکانیزاسیون فراوری) و چهارمین کنگره بین المللی علوم و صنایع غذایی ایران)
Close Menu

  • 0
  • 42
  • 332
  • 1,990
  • 18,189